Staal & RVS handel
Het opstellen van een goede routeplanning als staalhandelaar is een complex vraagstuk. Omdat u werkt met zware materialen, is het van groot belang dat de vrachtwagens efficiënt worden geladen en dat u de verschillende materiaaltypen snel kunt onderscheiden. De bestellingen moeten altijd goed gesynchroniseerd worden met uw ERP-systeem, en uw klanten moeten op de hoogte zijn van de levertijden van het staal.
Naast de uitdagingen in routeplanning is het voor staalhandelaren essentieel om betrouwbare leveringen aan klanten te garanderen. Met GreenRoutes kunt u automatisch verwachte aankomsttijden (ETA’s) naar klanten sturen, zodat zij precies weten wanneer hun bestelling arriveert en welke materialen worden bezorgd. Bovendien voorkomt u discussie over de kwaliteit of ontbrekende items, aangezien de bezorger ter plaatse foto’s kan maken en een handtekening van de klant kan verzamelen.
Komt dit u bekend voor?
Afhankelijk van uw logistiek planner(s) en problemen als hij/zij op vakantie of ziek is
Met de software van GreenRoutes kunt u zelf eenvoudig ritten plannen en zo minder afhankelijk zijn van planningspersoneel. Ook wanneer uw planner(s)weg zijn bent u in staat om goede routes te maken door onze gebruiksvriendelijke software.
Veel tijd kwijt aan administratie van vrachtbrieven en andere vervoersbewijzen
Dit is verleden tijd met GreenRoutes, omdat wij alle ontvangstbewijzen digitaal opslaan. U hoeft geen fysieke mappen meer bij te houden met vrachtbrieven of andere documenten.
Bellende klanten die vragen wanneer ze het staal kunnen verwachten
GreenRoutes lost dit op door automatisch aankomsttijden en bestellijsten in de stijl van uw bedrijf te versturen. Dit kunt u doen met één klik op de knop. Zo voorkomt u de telefoontjes van uw klanten wanneer zij het materiaal kunnen verwachten.
Geen (goede) integratie met uw ERP-systeem
GreenRoutes integreert naadloos met uw ERP-systeem en synchroniseert alle leveringen in realtime. Dit zorgt voor gegevensconsistentie en verhoogt de operationele efficiëntie, vermindert fouten bij handmatige invoer en administratieve werklast.
Discussies met klanten over de levering of de staat van een product
Met de GreenRoutes-app kunt u altijd een foto, handtekening en notitie op locatie plaatsen. Deze worden voor onbepaalde tijd opgeslagen op onze server, zodat u hier altijd bij kunt. Op deze manier heeft u altijd fotobewijs en een handtekening van de klant, zodat u nooit meer discussies heeft over de levering of beschadiging van een product.
Routeoptimalisatie
- Automatiseren van het plannen van uw bezorg en/of ophaal routes
- Kosten besparen op brandstof en op tijd
- Goed overzicht van de orderlocaties op een digitale kaart
- Verduurzaming van uw logistiek door groene routes
- Automatisch aankomsttijden versturen naar uw klanten
- Altijd live verbonden met uw ERP/CRM/WMS-software
Chauffeurs app
- Betere klantinteractie door digitale ontvangst
- Digitale ontvangstbewijzen invoeren: foto’s, handtekeningen en notities
- Real time inzicht in orderstatus van leveringen of pick-ups
- Geen routelijsten meer printen dankzij digitaal overzicht van routes
- Track-and-trace van bezorgers/chauffeurs via de app
- Navigatie voor uw chauffeurs
Maatwerk oplossingen
Met GreenRoutes kunt u eenvoudig verschillende routes bouwen en gebruikmaken van een breed scala aan instellingen voor diverse planningen. Waarschijnlijk biedt het platform al veel mogelijkheden om uw specifieke vraagstukken op te lossen. Heeft u toch speciale verzoeken, neem dan contact met ons op. Ons team van ervaren software- en algoritmeontwikkelaars staat klaar om complexe logistieke vraagstukken aan te pakken. We kunnen een maatwerkproject voor u opstarten om samen te werken aan een verbeterde logistieke planning.
Nieuwsgierig naar wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen?
Ontdek het nu en start met een gratis demo!